A magyar tévéreklámok hatása a gyógyszervásárlásra
Egy 2014-es kutatás szerint minden ember naponta 5 órát tölt tévénézéssel. A magyar médiatörvény előírja, hogy egy órában maximum 12 perc reklám lehet. De milyen hatással van ránk ez az óránkénti 12 perc? Legújabb kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy a TV reklámok hogyan befolyásolják az emberek gyógyszervásárlását.
A kutatásunk alapján az emberek több mint fele először az interneten néz utána a reklámban látott terméknek (arról, hogy hogyan tájékozódj az egészségügyi portálokon egy korábbi cikkünkben olvashatsz), emellett pedig sokan vannak, akik patikusokhoz fordulnak egyéb tanácsért. Viszont válaszaik alapján, a megkérdezettek
39%-a vásárolja meg a reklámozott terméket további informálódás nélkül.
Mi áll a vásárlás hátterében?
- A válaszok alapján általában már rendelkezünk valamilyen panasszal és a reklám hatására megvásároljuk a terméket, remélve, hogy megszünteti a problémánkat.
- Egy probléma megjelenésénél, a már egy reklámból ismert készítményt választjuk több termék közül.
- Nem vagyunk elégedettek a panaszunkra használt gyógyszerekkel, emiatt lecseréljük a tévében látottra.
Fontos, hogy bármennyire is megnyert minket az adott termék reklámja, mindig tájékozódjunk az esetleges kockázatokról és a mellékhatásokról!