A magyar tévéreklámok hatása a gyógyszervásárlásra

Egy 2014-es kutatás szerint minden ember naponta 5 órát tölt tévénézéssel. A magyar médiatörvény előírja, hogy egy órában maximum 12 perc reklám lehet. De milyen hatással van ránk ez az óránkénti 12 perc? Legújabb kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy a TV reklámok hogyan befolyásolják az emberek gyógyszervásárlását.

 

A kutatásunk alapján az emberek több mint fele először az interneten néz utána a reklámban látott terméknek (arról, hogy hogyan tájékozódj az egészségügyi portálokon egy korábbi cikkünkben olvashatsz), emellett pedig sokan vannak, akik patikusokhoz fordulnak egyéb tanácsért. Viszont válaszaik alapján, a megkérdezettek 

39%-a vásárolja meg a reklámozott terméket további informálódás nélkül.

diagram.bmp

Mi áll a vásárlás hátterében?

  • A válaszok alapján általában már rendelkezünk valamilyen panasszal és a reklám hatására megvásároljuk a terméket, remélve, hogy megszünteti a problémánkat.
  • Egy probléma megjelenésénél, a már egy reklámból ismert készítményt választjuk több termék közül.
  • Nem vagyunk elégedettek a panaszunkra használt gyógyszerekkel, emiatt lecseréljük a tévében látottra.

 Fontos, hogy bármennyire is megnyert minket az adott termék reklámja, mindig tájékozódjunk az esetleges kockázatokról és a mellékhatásokról!